Tänkt

Fan tänkt på en sak.. fan vad man är olik i olika situationer.... vissa människor tycker det är skit jobbigt när det är mycket att göra... och blir lätt griniga för det blir för mycket i deras huvud...och går knappt nå dem mentalt.. för de måste stänga av och koncentrera sig på just det de håller på med för stunden.. annars pajar hela deras struktur på något sätt..

Medans jag fan jobbar som bäst då.. och klarar av att ha flera bollar i luften och gärna tar mer..mer effektiv då... har inte svårt med att prata samtidigt eller tänka på nästa steg som ska göras.. hjälper ju faktiskt inte att stressa för går ju inte fortare och ofta missar man då för man inte är i fokus...så blir jag när det är för lite att göra.. änna tvärt om.. konstigt.. !! Har man en bra struktur i sitt arbete och är säker på det man gör tar man det bara steg för steg utan stress... för man kan ju inte dela på sig..eller??

Tror vi damp barn är lite sådanna.. eftersom det är stress i vår kropp hela tiden är det ett narturligt tillstånd som man känner igen och hanterar bra..tryggt på något sätt...vara över allt och lite till =P

Tänker på de som som vill äga sina egna företag och driva dem och de som gör de med klass.. de måste göra ALLT samtidigt och vara på flera olika ställen hela tiden och vara minst två steg i förväg och ha minst en miljon saker i huvudet och komma ihåg dem... kan man inte de då tror jag fan inte man klarar av att driva ett företag...eller ska det häller... kan ju inte gå och vara arg hela dagarna  för man har mycket att göra.. det är ju änna bra att det går bra eller??.. Såg en studie någonstanns att det är väldigt vanligt att damp barn driver företag eller leder grupper med tanke på deras sätt att hantera olika stress situationer... kan kanske stämma eller inte...studier kan ju lika gärna vara bajs..

En boss där jag jobbar har det, och han klarar stress grymt bra... vad jag sett...i alla fall!!

Jag skulle jobbat på flera ställen...typ 3 timmar där och 2 timmar där.. hade varit grymt kul.. att kunna variera sig så... då hade hjärnan fått gått på högvarv för att växla om hela tiden..........

HEJA DAMP

PÖSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0