Cykelturen!

Denna dagen börjar med att jag har semester från mitt jobb, men ögonen tvingar sig upp klockan tio över fem, men blir lite gladare för solen skiner ute och tänker genast att man kan dra till stranden så fort klockan slår normal tid att lägga sig där!

Men vad tiden lider så börjar det mulna på =(
 
Sakt och gjort så bokar jag en soltid istället!! Här ska inte några moln förstöra min sommar bränna!!

När jag väl sätter mig på min rosa rostiga cykel så är det som om himlen öppnar sig och det börjar falla STORA BLÖTA droppar ner från himlen. SHIT!
Lyckas inte cykla sick sack mellan dropparna och hålla mig torr, utan man ser mer eller mindre ut som en dränkt katt när man e framme vid gymmet!

Låg i grillen och lallade till lite musik tills det plingade till  för att man var färdig grillad..
Men var inte lika trevligt att sätta på sig de där kalla fuktiga kläderna igen vill ja lova....Men på med lite läppglans för att känna sig lite finare i alla fall! Inte för det gjorde någon skillnad!

Men till min glädje så hade det ju i alla fall slutat att regna, upp på den rosa faran igen och trampade denna gången lite lugnare för nu behövde man ju precis inte stressa hem för att undvika regnet, man var ju redan dyblöt och regenet avtagit då helt plötsligt ett jävla BUGG flyger och sätter sig på min underläpp....
Bara känner hur vingarna vibrerar mot min läpp(bizz bizz)..för läppglanset fungerar ju ungefär som de där fluggrejorna man har i taket, de lixom bara klibbar fast utan att dö..

Vingligt med en hand håller jag styret och försöker pilla bort flygfät utan att ramla och att visa människorna runt omkring vad jag pysslar med! Kan tillägga att jag då cyklar på kullersten!!
Fick ju loss den i alla fall utan att ha ett lik på läpparna och skrapsår på knäna..phuuu

Kändes en stund där som världen var i mot mig! =P

En kul sak hände i alla fall tidigare, att jag hitta 800 spänn i en jacka jag typ inte använd på 2 månader.. så denna dagen kan ju inte vara helt kass =)

Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0